A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Горбівський заклад дошкільної освіти "Пролісок" Острицької сільської ради Чернівецького району Чернівецької області

Положення, накази

Дата: 24.04.2023 11:21
Кількість переглядів: 15

Горбівський заклад дошкільної освіти «Пролісок»

вул. Шкільна 2-А, с.Горбова, Чернівецького району Чернівецької області 60522

E-mail: gorbovadnz@i.ua

 

від 01.03.2023р.                                                                                                 №08-ОД

Про створення робочої групи

по впровадженню внутрішньої

системи забезпечення якості освіти

у ЗДО “Пролісок”

 

 

  Відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», інших нормативних документів, на виконання локальних управлінських рішень, з метою підвищення якості освітнього процесу, створення необхідних умов для методичного забезпечення діяльності закладу, з метою пошуку шляхів вдосконалення освітньої діяльності в процесі розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти

НАКАЗУЮ:

1. Створити робочу групу, яка буде забезпечувати щорічне самооцінювання якості освітньої діяльності у закладі дошкільної освіти, відповідно до напряму, визначеного наказом керівника закладу, у такому складі:

Роман Н.М.директор закладу – керівник і координатор групи;

Саранчук Ф.В.- вихователь-методист;

Піндіряк А.Г.- вчитель-логопед;

Чорней М.Х.-вихователь старшої групи;

Григоре О.В.- м/с;

2. Робочій групі:

2.1. Розробити Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти та Положенням про академічну доброчесність учасників освітнього процесу, та схвалити їх на педагогічній раді №4 від 20.03.2023р.

2.2. У своїй роботі керуватися нормативними документами Міністерства освіти і науки України та локальними документами закладу (Положенням про внутрішню систему забезпечення якості освіти, Положенням про академічну доброчесність учасників освітнього процесу .

2.3. Для вивчення якості освітньої діяльності у закладі використовувати методи збору інформації та інструменти, рекомендовані Державною службою якості освіти.

2.4. Об’єктивні результати щорічного самооцінювання якості освіти та якості освітньої діяльності закладу узагальнювати у відповідності до вимог та розмістити на сайті закладу.

2.5. Узагальнені результати про проведення самооцінювання освітніх і управлінських процесів надавати у вигляді звітів, презентацій, схем, таблиць тощо.

2.6. Надавати письмові рекомендації та пропозиції щодо вдосконалення діяльності закладу за результатами самооцінювання та спостереження для розгляду на засіданнях педагогічних рад.

3. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

 

Директор ЗДО “Пролісок” Н.М. Роман

 

Горбівський заклад дошкільної освіти «Пролісок»

вул. Шкільна 2-А, с.Горбова, Чернівецького району Чернівецької області 60522

E-mail: gorbovadnz@i.ua

 

НАКАЗ

від 20.03.2023р.                                                                                                      14-ОД

Про затвердження

Положення про академічну доброчесність

в Горбівському ЗДО “Пролісок”

 

  З метою дотримання етичних принципів та визначених законом правил, якими мають користуватися учасники освітнього процесу, з метою забезпечення довіри до результатів діяльності та досягнень ЗДО “Пролісок” на виконання ст. 42 Закону України «Про освіту», рішення педагогічної ради закладу дошкільної освіти “Пролісок” №4 від 20.03.2023р. з питання «Схвалення Положення про академічну доброчесність в ЗДО “Пролісок” дотримання академічної доброчесності працівниками закладу дошкільної освіти “Пролісок”».

 

НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Положення про дотримання академічної доброчесності в закладі дошкільної освіти “Пролісок” (додається).

2. Ввести в дію Положення про дотримання академічної доброчесності в закладі дошкільної освіти “Пролісок” з 20 березня 2023 року.

3. Створити Комісію з питань академічної доброчесності у складі:

 

Саранчук Ф.В. - вихователь-методист, голова комісії;

Черчел А.Г.- голова профспілкового комітету;

Григоре О.В.-заступник завідувача з господарчої частини;

Чорней М.Х.- вихователь, уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції в ЗДО “Пролісок”.

Піндіряк А.Г. - вчитель-логопед;

Каланча Л.Г. - кухар;

Білік М.В.- вихователь;

 

 

4. Комісії організувати свою роботу відповідно до Положення про дотримання академічної доброчесності в закладі дошкільної освіти “Пролісок” .

5. Саранчук Ф.В. ознайомити всіх працівників з Положенням та даним наказом під підпис.

6. Відповідальність за дотримання Положення та виконання даного наказу покласти на голову комісії Саранчук Ф.В.

7. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.

 

 

 

Директор Горбівського ЗДО «Пролісок» Н.М. Роман

 

 

Схвалено                                                                                                                  ЗАТВЕРДЖЕНО

рішенням педагогічної                                                                                                   Директором

ради  №4   від 20.03.2023р.                                                                           

                                                                                                             Горбівського ЗДО “Пролісок”

                                                                                                                      ____________Н.М. Роман

                                                                                                             Наказ №13-ОД від 20.03.2023р.

 

П О Л О Ж Е Н Н Я

про дотримання академічної доброчесності

працівниками Горбівського закладу дошкільної освіти “Пролісок”

 

І. Загальні положення

1. Положення про академічну доброчесність (далі Положення) є внутрішнім нормативним актом закладу дошкільної освіти “Пролісок№ (далі ЗДО), який забезпечує норми та правила етичної поведінки, професійного спілкування між працівниками закладу, батьками та громадськістю .

2. Дане Положення розроблене на основі Конвенції ООН «Про права дитини», Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про авторське право і суміжні права», «Про видавничу справу», «Про запобігання корупції», Цивільного кодексу України, Закону України «Про місцеве самоврядування», Положення про заклад дошкільної освіти, Статуту закладу, Правил внутрішнього трудового розпорядку, Колективного договору та інших нормативних документів, актів чинного законодавства України.

3. Мета Положення полягає у дотриманні високих професійних стандартів в усіх сферах діяльності ЗДО (освітній, навчальній, виховній), підтримці особливих взаємовідносин між працівниками, батьками, громадськістю, іншими учасниками освітнього процесу, запобіганні порушення академічної доброчесності.

4. Всі працівники ЗДО “Пролісок” усвідомлюючи свою відповідальність за неналежне виконання посадових обов’язків, формування сприятливого освітнього середовища для забезпечення дієвої організації освітнього процесу, розвитку інтелектуального, особистісного потенціалу, підвищення престижу закладу дошкільної освіти, зобов’язуються виконувати норми даного Положення.

ІІ. Поняття та принципи академічної доброчесності

1. Академічна доброчесність – це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу (працівники управління освіти, закладу дошкільної освіти, керівник закладу освіти, представники батьківської громадськості) під час здійснення організації освітньої діяльності закладу та з метою забезпечення довіри до результатів діяльності та творчих досягнень.

2. З метою забезпечення академічної доброчесності необхідно дотримуватись наступних принципів: демократизму, законності, соціальної справедливості, рівноправності, професіоналізму та компетентності, партнерства і взаємодопомоги, поваги та взаємної довіри, відкритості та прозорості, відповідальності за порушення академічної доброчесності.

3. Заклад дошкільної освіти “Пролісок” здійснює свою діяльність окремо від політичних уподобань, релігійних об’єднань та рухів у будь-якій формі організації.

ІІІ. Забезпечення академічної доброчесності учасниками освітнього процесу

1. Дотримання академічної доброчесності працівниками ЗДО “Пролісок” передбачає:

- дотримання Конвенції ООН «Про права дитини»;

- дотримання норм Конституції України;

- дотримання норм чинного законодавства в сфері освіти;

- дотримання загальноприйнятих етичних норм;

- дотримання норм законодавства про авторське право;

- повагу до осіб – учасників освітнього процесу;

- створення та підтримання позитивного іміджу закладу освіти;

-об’єктивне та неупереджене відношення до працівників закладу, учасників освітнього процесу;

- якісне, вчасне та результативне виконання своїх функціональних обов’язків;

- впровадження в свою діяльність інноваційних методів діяльності;

- підвищення своєї кваліфікації;

-дотримання правил посилання на джерела інформації у разі використання відомостей, написання довідок, доповідей, методичних матеріалів, творчих робіт, розпорядчих документів тощо;

- нерозголошення конфіденційної інформації, інформації з обмеженим доступом та інших видів інформації відповідно до вимог законодавства в сфері інформації та звернення громадян;

- надання якісних освітніх послуг;

-обов’язкової присутності, активної участі на засіданнях педагогічної ради та колегіальної відповідальності за прийняті рішення;

- надання достовірної інформації;

- повідомлення керівництва закладу, у разі отримання для виконання рішень та доручень, які є незаконними або такими, що ставлять загрозу законам, правам, свободам чи інтересам окремих громадян, юридичних осіб, учасникам освітнього процесу, державним або суспільним інтересам.

-дотримання правил внутрішнього розпорядку, трудової дисципліни, корпоративної етики;

- повагу до вихованців, до їх батьків та осіб, які їх замінюють;

- використання у робочій інформації лише перевірених та достовірних джерел інформації;

- відсутність хабарів за отримання будь-яких переваг під час вирішення робочих питань; питань, пов’язаних з організацією освітніх послуг;

- відповідальність за порушення академічної доброчесності.

ІV. Відповідальність за порушення академічної доброчесності

1. Порушеннями академічної доброчесності вважається: плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація, обман, продаж професійних текстів, кваліфікаційних робіт, творчих робіт, оформлення досвіду роботи, приписування результатів колективної діяльності або окремим особам без узгодження з іншими учасниками авторського колективу або внесення до списку авторів осіб, які не брали участь у створенні продукту, хабарництво, необ’єктивне оцінювання.

- Академічний плагіат – оприлюднення (частково або повністю) творчих результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості), та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства, без належного оформлення посилань. Використання запозичених текстів у письмових роботах допускається за умови, що зазначені всі джерела запозичень. Перевірці на академічний плагіат підлягають: навчальні проекти, кваліфікаційні роботи (проекти), методичні праці, досвід роботи, конспекти занять, сценарії свят, розваг, а також інтелектуальні матеріали курсів підвищення кваліфікації.

Форми академічного плагіату:

- використання у власному творі чужих матеріалів (зображень, тексту), у тому числі з мережі Інтернет, без належних посилань;

- фрази або цитування матеріалу, створеного іншою особою, як опублікованого, так і ні, без належного дотримання правил цитування;

спотворене представлення чужих ідей;

представлення в якості власного твору матеріалу, що був отриманий з Інтернету, або від третіх осіб в обмін на фінансову винагороду / послугу чи соціальні зв’язки.

- Самоплагіат - оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих методичних матеріалів, як нових результатів.

- Фабрикація - вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі .

- Фальсифікація - свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу .

- Обман – надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої діяльності чи організації освітнього процесу.

- Хабарництво - надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі.

- Необ’єктивне оцінювання - свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти.

2. За порушення норм цього Положення працівники закладу дошкільної освіти притягуються до відповідальності згідно вимог чинного законодавства України.

3. За порушення правил академічної доброчесності працівники закладу дошкільної освіти притягуються до таких форм відповідальності:

- дисциплінарна;

- адміністративна ;

- відмова у присвоєнні чергової категорії, звання (підтвердження раніше отриманої категорії);

- інші форми відповідно до вимог чинного законодавства України.

Порушення норм цього Положення може передбачити накладання санкцій, в т.ч. звільнення (пониження) з посади (на посаді) за поданням Комісії з питань етики та академічної доброчесності.

V. Організація роботи Комісії з питань етики та академічної доброчесності

1. З метою виконання норм цього Положення в закладі дошкільної освіти “Пролісок” створюється Комісія з питань академічної доброчесності (далі Комісія).

2. Комісія наділяється правом розглядати заяви щодо порушення цього Положення та надавати пропозиції керівнику щодо накладання відповідних санкцій.

3. У своїй діяльності Комісія керується Конституцією України, законодавством у сфері освіти, іншими нормативними актами Міністерства освіти і науки, органів місцевого самоврядування, чинними законодавчими актами України, Положеннями, Статутом закладу дошкільної освіти, Правилами внутрішнього трудового розпорядку , іншими нормативними актами ЗДО та цим Положенням.

4. Склад Комісії затверджується наказом директора ЗДО за поданням кандидатур вихователя-методиста та заступника керівника з господарчої частини. Термін повноважень Комісії становить 2 роки.

5. До складу Комісії обов’язково входять: голова (представник) профспілкового комітету закладу, відповідальна особа із питань запобігання корупції, представник педагогічного колективу.

6. Будь-який працівник може звернутися до Комісії із заявою про порушення норм цього Положення, внесення пропозицій або доповнень.

7. Комісія із свого складу обирає голову, заступника та секретаря. Голова Комісії веде засідання, підписує протоколи, рішення тощо. За відсутності Голови його обов’язки виконує заступник. Повноваження відносно ведення протоколу засідань, технічної підготовки матеріалів до розгляду їх на засіданнях тощо здійснює секретар.

8. Організаційною формою роботи Комісії є засідання. Засідання можуть бути чергові, що проводяться у терміни визначені планом роботи та позачергові, що скликаються при необхідності вирішення оперативних та нагальних питань.

9. Рішення приймаються відкритим голосуванням. Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше половини складу комісії. У разі рівного розподілу голосів – голос Голови (Головуючого) є вирішальним.

10. Засідання Комісії оформлюється протоколом, який підписує Голова та секретар.

11. Комісія не менше одного разу на рік звітує про свою роботу на зборах трудового колективу.

12. Будь-який працівник, представник освітнього процесу, якому стали відомі факти порушення норм цього Положення чи підготовки про можливість такого порушення, повинен звернутись до Голови або секретаря Комісії з письмовою заявою на ім’я її голови. У заяві обов’язково зазначаються особисті дані заявника (П.І.Б, контактні дані: адреса, телефон, місце роботи, посада, особистий підпис). Анонімні заяви чи заяви, викладені в некоректній формі, Комісією не розглядаються.

13. На засідання Комісії запрошується заявник та особа, відносно якої розглядається питання щодо порушення Кодексу академічної доброчесності.

14. За результатами проведених засідань Комісія готує вмотивовані рішення у вигляді висновків щодо порушення чи не порушення норм цього Положення. Зазначені висновки носять рекомендаційний характер, подаються директору для подальшого вживання відповідних заходів морального, дисциплінарного чи адміністративного характеру.

15. Повноваження Комісії:

- одержувати, розглядати, здійснювати аналіз заяв щодо порушення норм цього Положення та готувати відповідні висновки;

- залучати до своєї роботи експертів з тієї чи іншої галузі, а також використовувати технічні і програмні засоби для достовірного встановлення фактів порушення норм академічної доброчесності за поданою заявою;

- проводити інформаційну роботу щодо популяризації принципів академічної доброчесності та професійної етики працівників дошкільного закладу освіти “Пролісок”;

- готувати пропозиції щодо підвищення ефективності впровадження принципів академічної доброчесності в діяльність закладу;

- надавати рекомендації та консультації щодо способів і шляхів більш ефективного дотримання норм цього Положення;

- інші повноваження відповідно до вимог чинного законодавства України та локальних нормативних актів.

VІ. Попередження академічної доброчесності

1. Для попередження недотримання норм та правил академічної доброчесності в закладі, використовується наступний комплекс профілактичних заходів:

- ознайомлення кожного працівника при прийомі на роботу з даним Положенням під підпис;

- ознайомлення працівників з цим Положенням;

- інформування працівників про необхідність дотримання правил академічної доброчесності, професійної етики;

- розповсюдження методичних матеріалів;

- оприлюднення даного Положення на офіційному сайті ЗДО “Пролісок”;

- посилення контролю щодо правильного оформлення посилань на джерела інформації у разі запозичень ідей, тверджень, відомостей тощо під час підготовки (написання) творчих робіт, довідок, звітів, доповідей, розпорядчих документів;

- експертна оцінка та (або) технічна перевірка (за допомогою спеціалізованих програм у разі її встановлення) щодо ознак академічного плагіату в творчих роботах, що подаються на конкурси (атестаційні комісії) вищого рівня.

2. З метою впровадження академічної доброчесності при Комісії (в т.ч. із членів Комісії) може бути створена Робоча група з питань етики та академічної доброчесності (або визначена відповідальна особа), організації і контролю за додержанням принципів академічної доброчесності. Вона готує методичні матеріали, правила, пам’ятки тощо для забезпечення виконання усіх норм Закону України «Про освіту» щодо дотримання норм академічної доброчесності. Доцільність створення Робочої групи (або визначення відповідальної особи) розглядається на засіданні Комісії та приймається її рішенням.

VIІ. Заключені положення

1. Це Положення затверджується рішенням педагогічної ради та вводиться в дію наказом директора закладу дошкільної освіти.

2. Зміни та доповнення до Положення вносяться за рішенням педагогічної ради та вводяться в дію наказом директора закладу дошкільної освіти.

 

 

 

Горбівський заклад дошкільної освіти «Пролісок»

вул. Шкільна 2-А, с.Горбова, Чернівецького району Чернівецької області 60522

E-mail: gorbovadnz@i.ua

 

НАКАЗ

 

20.03.2023р.

 

15-ОД

Про затвердження Положення

про внутрішню систему

забезпечення якості освіти

в Горбівському ЗДО «Пролісок»

 

Відповідно до Закону України «Про освіту» (стаття 41 ч. 2), Закону України «Продошкільну освіту», з метою постійного підвищення якості освіти та якості освітньої діяльності, використання системного підходу до здійснення моніторингу на всіх етапах освітнього процесу, розроблення структури внутрішньої системи забезпечення якості освіти, на підставі рішення педагогічної ради (протокол №4 від 20.03.2023р.)

НАКАЗУЮ:

1. Затвердити та ввести в дію "Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти (додається).

2. Призначити Саранчук Ф.В., вихователя-методиста, яка координуватиме впровадження системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти.

4. Забезпечити публічний доступ до тексту Положення через офіційний сайт ЗДО «Пролісок».

5. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

Директор Горбівського ЗДО «Пролісок» Н.М. Роман

 

 

 

Схвалено                                                                                                                                             Затверджую:

Педагогічною радою №4 від 20.03.2023р.                                                                                           Директор

                                                                                                                                     Горбівського ЗДО “Пролісок”

                                                                                                                                                          _____Н.М. Роман

                                                                                                                                   Наказ № 15-ОД від 20.03.2023р.


 

Положення

про внутрішню систему забезпечення якості освіти

закладу дошкільної освіти “Пролісок”

 

1. Загальні положення

1.1. Положення розроблено на підставі Закону України «Про освіту» від 05 вересня 2017 року № 2145 – VІІІ (ст.41 Система забезпечення якості освіти), Статуту ЗДО “Пролісок” та регламентує систему забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти (систему внутрішнього забезпечення якості, далі СЗЯО) у закладі дошкільної освіти “Пролісок”» (далі ЗДО “Пролісок”).

Згідно з Законом України «Про освіту» система внутрішнього забезпечення якості освіти в ЗДО “Пролісок” передбачає здійснення таких процедур і заходів:

визначення принципів та процедур забезпечення якості освіти;

здійснення моніторингу та періодичного перегляду освітніх програм;

щорічне оцінювання здобувачів освіти, загальне оприлюдненення критеріїв, правил і процедур оцінювання здобувачів освіти;

забезпечення підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу, у тому числі інклюзивного навчання ;

забезпечення наявності інформаційних систем для ефективного управління освітнім процесом, закладом освіти;

забезпечення публічності інформації про освітні програми;

забезпечення ефективної системи академічної доброчесності.

оприлюдненення критеріїв, правил і процедур оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників;

оприлюдненення критеріїв, правил і процедур оцінювання управлінської діяльності керівних працівників закладу освіти;

створення в ЗДО “Пролісок” інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування.

Колегіальним органом управління ЗДО “Пролісок”, який визначає систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, є педагогічна рада. Моніторинг системи внутрішнього забезпечення якості здійснюється адміністрацією закладу разом з комісією з питань академічної доброчесності.

1.2. Система внутрішнього забезпечення якості освіти це діяльність з інформаційного забезпечення управління освітньою організацією, заснованою на систематичному аналізі якості реалізації освітньої діяльності, його ресурсного забезпечення та його результатів.

1.3. Положення поширюється на діяльність всіх педагогічних працівників, що здійснюють освітню діяльність, в тому числі педагогічних працівників, які працюють за сумісництвом.

1.4. У цьому положенні використовуються такі терміни:

1) заклад дошкільної освіти - юридична особа публічного права, основним видом діяльності якої є освітня діяльність;

2) засновник закладу освіти - Острицька сільська рада Чернівецького району Чернівецької області;

3) здобувачі освіти - вихованці, що здобувають освіту;

4) індивідуальна програма розвитку - документ, що забезпечує індивідуалізацію навчання особи з особливими освітніми потребами, закріплює перелік необхідних психолого-педагогічних, корекційних потреб/послуг для розвитку дитини та розробляється групою фахівців з обов'язковим залученням батьків дитини з метою визначення конкретних навчальних стратегій і підходів до навчання;

5) інклюзивне навчання - система освітніх послуг, гарантованих державою, що базується на принципах толерантності, ефективного залучення та включення до освітнього процесу всіх його учасників;

6) інклюзивне освітнє середовище - сукупність умов, способів і засобів їх реалізації для спільного навчання, виховання та розвитку здобувачів освіти з урахуванням їхніх потреб та можливостей;

7) компетентність - динамічна комбінація знань, умінь, навичок, способів мислення, поглядів, цінностей, інших особистих якостей, що визначає здатність особи успішно соціалізуватися, провадити подальшу навчальну діяльність;

8) освітній процес - система науково-методичних і педагогічних заходів, спрямованих на розвиток особистості шляхом формування та застосування її компетентностей;

9) освітня діяльність - діяльність суб'єкта освітньої діяльності, спрямована на організацію, забезпечення та реалізацію освітнього процесу в освіті;

10) освітня послуга - комплекс визначених законодавством, освітньою програмою та/або договором дій суб'єкта освітньої діяльності, що мають визначену вартість та спрямовані на досягнення здобувачем освіти очікуваних результатів навчання;

11) освітня програма - єдиний комплекс освітніх компонентів, спланованих і організованих для досягнення визначених результатів навчання;

12) особа з особливими освітніми потребами - особа, яка потребує додаткової постійної чи тимчасової підтримки в освітньому процесі з метою забезпечення її права на освіту;

13) педагогічна діяльність - інтелектуальна, творча діяльність педагогічного (науково-педагогічного) працівника або самозайнятої особи у формальній та/або неформальній освіті, спрямована на навчання, виховання та розвиток особистості, її загальнокультурних, громадянських та/або професійних компетентностей;

14) результати навчання - знання, уміння, навички, способи мислення, погляди, цінності, інші особисті якості, набуті у процесі навчання, виховання та розвитку, які можна ідентифікувати, спланувати, оцінити і виміряти та які особа здатна продемонструвати після завершення освітньої програми або окремих освітніх компонентів;

15) система освіти - сукупність складників освіти, рівнів і ступенів освіти, кваліфікацій, освітніх програм, стандартів освіти, ліцензійних умов, закладів освіти та інших суб'єктів освітньої діяльності, учасників освітнього процесу, органів управління у сфері освіти, а також нормативно-правових актів, що регулюють відносини між ними;

16) суб'єкт освітньої діяльності - фізична або юридична особа (заклад освіти), що провадить освітню діяльність;

17) універсальний дизайн у сфері освіти - дизайн предметів, навколишнього середовища, освітніх програм та послуг, що забезпечує їх максимальну придатність для використання всіма особами без необхідної адаптації чи спеціального дизайну;

18) якість освіти - відповідність результатів навчання вимогам, встановленим законодавством, відповідним стандартом освіти та/або договором про надання освітніх послуг;

19) якість освітньої діяльності - рівень організації, забезпечення та реалізації освітнього процесу, що забезпечує здобуття особами якісної освіти та відповідає вимогам, встановленим законодавством та/або договором про надання освітніх послуг.

 

 

2. Принципи забезпечення якості освіти

2.1. Принципи забезпечення якості освіти ЗДО “Пролісок”:

адаптація нормативно-правових актів Міністерства освіти і науки України, чинного законодавства та інших документів, що регламентують діяльність у галузі освіти;

створення системи управління якістю, яка забезпечуватиме удосконалення системи контролю підготовки здобувачів освіти та досягнення об’єктивності оцінювання знань;

підвищення мотивації здобувачів освіти до систематичної активної роботи впродовж усього періоду навчання на формування системних, стійких знань, умінь, навичок та компетенцій;

впровадження в освітній процес передових досягнень науки і технологій;

надання освітніх послуг, на високому рівні;

систематичне підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

збільшення переліку освітніх послуг за рахунок додаткових платних послуг;

постійний розвиток матеріально-технічної бази та інформаційних ресурсів;

підвищення ефективності системи управління якістю через визначення цілей у галузі якості та їх перегляд при потребі, удосконалення процедур контролю.

 

 

3. Напрямки роботи системи забезпечення якості освіти

3.1. Використання типових освітніх програм, рекомендованих Міністерством освіти і науки України.

3.2.Розроблення освітніх програм на основі типових та складання на їх основі навчального (індивідуального) плану.

3.3. Науково-методичне забезпечення освітнього процесу.

3.4. Впровадження системи моніторингу рівня знань вихованців.

3.5. Підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

 

4.Рівні забеспечення системи якості освіти

4.1. Рівень оперативного управління діяльністю (управління якістю) націлений на виконання вимог до якості надання освітніх послуг, що містять освітній процес ( навчання, навчальна діяльність здобувачів освіти, виховна робота, освіта впродовж життя, процеси управління ресурсами, підготовка та підвищення кваліфікації педагогічних кадрів, матеріально – технічне та інформаційне забезпечення, забезпечення безпеки життєдіяльності).

4.2. Рівень управління системою якості (внутрішнє забезпечення якості, націлене на підтвердження впевненості батьків споживачів у тому, що відповідні вимоги до якості освіти будуть виконані).

4.3. Рівень стратегічного управління (постійне покращення і контроль якості) орієнтований на підвищення ефективності та результативності управління. Він представлений процесом діяльності педагогічної ради.

 

5.Характеристика чинної внутрішньої системи забезпечення якості освіти в закладі дошкільної освіти.

5.1. Внутрішня система забезпечення якості освіти в ЗДО “Пролісок” є складником системи забезпечення якості освіти в Україні і містить дві підсистеми: забезпечення та моніторингу якості освіти і освітньої діяльності в ЗДО “Пролісок”.

5.2. В ЗДО “Пролісок” початковий етап поточного контролю результатів навчання здобувачів освіти здійснюється у вересні, проміжний – у грудні, підсумковий - у травні, з метою оцінювання складових компетентності під час усіх видів занять, базових життєвих компетенцій.

5.3. Поточні результати навчальних досягнень здобувачів освіти фіксуються в журналах діагностичних даних і доступні для перегляду та аналізу адміністрацією закладу та батьками.

5.4. Підсумковий контроль в результаті навчання здобувачами освіти здійснюється у формі підсумкової діагностики, а також під час підсумкових занять.

5.5. Підсистема забезпечення та моніторингу якості освітньої діяльності садочку містить такі процедури: забезпечення доступності інформації щодо результатів діяльності закладу на веб-сайті закладу; встановлення зворотнього зв’язку з учасниками освітнього процесу (опитування батьків, педагогів); сприяння підвищенню кваліфікації педагогічних кадрів; постійне удосконалення інформаційної системи ЗДО “Пролісок” для створення ефективного інформаційного освітнього середовища; запобігання та виявлення плагіату в роботах педагогів.

 

6. Стратегічні цілі і завдання удосконалення внутрішньої системи забезпечення якості освіти в ЗДО “Пролісок”.

6.1. Основними стратегічними цілями внутрішньої системи забезпечення освітою є: забезпечення якості освітньої діяльності закладу шляхом дотримання норм та процедур і за підтримки всіх учасників освітньої діяльності.

6.2. Завданнями внутрішньої системи забезпечення якості освіти є:

- спостереження за станом соціально-психологічного середовища ЗДО;

- контроль стану прозорості освітньої діяльності та оприлюднення інформації щодо її результатів;

- постійний моніторинг змісту освіти;

- спостереження за реалізацією освітнього процесу;

- моніторинг технологій навчання;

- моніторинг ресурсного потенціалу закладу;

- моніторинг управління ресурсами та процесами;

-розроблення рекомендацій щодо покращення даної діяльності, участь у стратегічному плануванні.

6.3. Здійснення постійного моніторингу змісту освіти полягає у періодичному аналізі робочих планів, програм на предмет їх відповідності потребам та компетентностям здобувачів освіти.

6.4. Здійснення моніторингу технологій навчання полягає у визначенні відповідності методів, засобів, форм навчання, сучасним науково – педагогічним підходам, аналізі критеріїв оцінювання та ефективності засобів контролю досягнень здобувачів освіти.

6.5. Моніторинг ресурсного потенціалу ЗДО полягає в аналізі відповідності матеріально – технічного, навчально – методичного та інформаційного ресурсів цілям заявлених освітніх програм, встановлення ефективності функціонування інформаційної системи садочку.

6.6. Здійснення моніторингу управління ресурсами та процесами в ЗДО полягає у визначенні ефективності управління в освітньому процесі в цілому та окремих його складників (планування, організація, контроль, облік).

6.7. Обов’язковою складовою діяльністю щодо покращення якості освітньої діяльності та якості освіти є участь у плануванні.

 

7. Організація внутрішньої системи якості освіти в ЗДО “Пролісок”.

7.1. Організація внутрішньої системи забезпечення якості освіти в закладі здійснюється на таких рівнях:

І рівень– здобувачі освіти, батьки;

ІІ рівень– адміністрація закладу.

7.2.На першому рівні організації внутрішньої системи забезпечення якості освіти соціально-психологічною, логопедичною та методичною службою закладу здійснюється діагностика компетентностей дітей, опитування (анкетування) батьків вихованців щодо якості проведення занять, напрямків діяльності закладу, інтересів та потреб;

На другому рівні, забезпечення якості освіти визначається за такими напрямами:

-контроль виконання вимог щодо якісної організації освітньої діяльності;

-моніторинг поточних, проміжних результатів навчання здобувачів освіти;

-встановлення та оцінювання рівня досягнень складових компетентностей здобувачів освіти, досягнутих на певному етапі їх навчання .

Визначається якість планування, контроль рівня досягнень здобувачами освіти:

-забезпечення публічної інформації про освітні програми; встановлення оперативного зворотного зв’язку з батьками;

- управління якістю (методи та види діяльності);

-щорічне оцінювання здобувачів освіти та загальне оприлюднення результатів таких оцінювань на офіційному веб-сайті (моніторинг);

- забезпечення підвищення кваліфікації педпрацівників;

- забезпечення функціонування та постійне вдосконалення інформаційної системи закладу.


 


 


 


 


 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора