A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Горбівський заклад дошкільної освіти "Пролісок" Острицької сільської ради Чернівецького району Чернівецької області

звіт 2023-2024рр.

ЗВІТ директора Горбівського ЗДО “Пролісок" перед батьками, колективом та громадськістю з питань статутної діяльності закладу у 2023-2024 навчальному році Даний звіт складено на підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 28 січня 2005р. №55 «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх, та професійно-технічних навчальних закладів», Примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів про свою діяльність перед педагогічним колективом та громадськістю, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 23 березня 2005р. № 178, відповідно до якого директор закладу освіти має звітувати про свою діяльність перед педагогічним колективом, батьківським комітетом, радою та громадськістю. МЕТА ЗВІТУВАННЯ: Подальше утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління навчальним закладом, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності керівника. Відповідно до пункту 3 Примірного положення завданнями звітування є: 1. Забезпечити прозорість, відкритість і демократичність управління навчальним закладом. 2. Стимулювати вплив громадськості на прийняття та виконання керівником відповідних рішень у сфері управління навчальним закладом. У звіті розкриті такі питання:  Заходи щодо охоплення суспільним дошкільним навчанням дітей п'ятирічного віку  Забезпечення закладу кваліфікованими педагогічними кадрами  Створення умов для варіативності дошкільної освіти та вжиті заходи щодо впровадження інноваційних технологій в освітньому процесі;  Соціальний захист, збереження та зміцнення здоров'я вихованців та працівників.  Зміцнення та модернізація матеріально-технічної бази установи:  залучення додаткових джерел фінансування садочка, їх раціональне використання;  залучення педагогічної та батьківської громадськості до управління його діяльністю, співпраця з громадськими організаціями. Горбівський заклад дошкільної освіти “Пролісок” Острицької сільської ради розташований: вул. Шкільна 2-А, с. Горбова Електронна пошта: gorbovadnz@ukr.net Засновником закладу освіти є Острицька сільська рада. Уповноваженим органом засновника з питань освіти є відділ освіти, культури, молоді та спорту Острицької сільської ради, який здійснює загальне управління та забезпечення освітньої діяльності. Горбівський ЗДО “Пролісок” є закладом загального розвитку, в якому забезпечується фізичний, розумовий і психологічний розвиток дітей, навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами, оздоровлення дітей віком від трьох до шести (7) років. Мова навчання є румунська. Діяльність закладу направлена на реалізацію основних завдань дошкільної освіти:  збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров'я дітей,  формування їх особистості, розвиток творчих здібностей та нахилів,  забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту, виховання потреби в самореалізації та самоствердженні. Освітня діяльність Закладу дошкільної освіти “Пролісок” регламентується нормативно-правовими та нормативно-організаційними документами:  - Конституція України, Конвенція ООН «Про права дитини»  - Закони України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства»  - Концепція Нової української школи  - Базовий компонент дошкільної освіти  - Положення про ЗДО  - Санітарний регламент для дошкільних навчальних закладів  - лист МОН України від 21.08.2023р. №1/12490-23 «Про окремі питання діяльності освіти у 2023-2024н.р.»,  - інструктивно - методичні рекомендації Міністерства освіти і науки України від 19.04.2018 №1/9-249 «Щодо забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти»  - Статут Горбівського ЗДО “Пролісок” , правила внутрішнього розпорядку та річний план роботи закладу. З метою забезпечення надання якісної освіти, забезпечення прозорості та інформаційної відкритості в закладі були розроблені: Освітню програму, проведено самооцінювання за напрямом “Освітнє середовище”. Зміст освітнього процесу в Закладі дошкільної освіти “Пролісок” визначався Базовим компонентом дошкільної освіти в Україні та Програмою розвитку дітей дошкільного віку “Дитина”. Зараховування дітей до закладу дошкільної освіти “Пролісок” здійснюється на підставі заяв батьків, упродовж календарного року. До заяви додаються: копія свідоцтва про народження дитини, медичні довідки про стан здоров'я дитини, копії щеплень, копії документів, що підтверджують статус пільгової категорії сім'ї, висновку Інклюзивно - ресурсного центру про комплексну психолого – педагогічну оцінку розвитку дитини. Мережа груп ЗДО “Пролісок” станом на 31.05.2024р. становить:  Проектна потужність - 100 дітей  Кількість груп всього - 6, з них — 2 інклюзивні  Кількість вихованців - 120  кількість працівників - 25, з них педагогічних- 13, обслуговуючий персонал — 12. Навчальний рік у закладі дошкільної освіти “Пролісок” розпочався з 01 вересня 2023р. і закінчився 31 травня 2024 року. З метою пропагування дошкільної освіти та більш глибокого ознайомлення з роботою закладу створено сайт ЗДО Горбівський заклад дошкільної освіти "Пролісок" офіційному веб-сайті (dytsadok.org.ua) , де висвітлюється вся інформація відповідно до Закону України «Про освіту» Стаття 30. Прозорість та інформаційна відкритість закладу освіти. Також заклад має сторінку у фейсбуці де висвітлюються всі заходи які проходять під час освітнього процесу. І. Заходи щодо охоплення суспільним дошкільним навчанням дітей п'ятирічного віку. На виконання Закону України "Про дошкільну освіту", листа МОН України від 21.08.2023р. «Про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2023 - 2024н.р.» в закладі на протязі 2023 - 2024 навчального року функціонувало 3 старші групи для дітей 6-го року життя, одна з яких інклюзивна група для дітей з особливими освітніми потребами, всього 57 дітей. Відповідно до наказів по ЗДО “Пролісок” від 27.10.2023р. № 56-од, від 01.04.2024р. № 09-од «Про проведення моніторингу розвитку дітей старшого дошкільного віку» у період з 30.10.2023р. по 03.11.2023р. та у період з 29.04.2024р. по 03.05.2024р. було проведено моніторинг дослідження дітей старшого дошкільного віку за кваліметричною моделлю. Результати опитування дітей, заняття, співбесіди з малюками, перегляд поточних і контрольних занять, режимних моментів свідчать, що в колективі працюють творчі, ініціативні педагоги, які використовують в своїй роботі найефективніші методи та прийоми для розвитку і виховання розумних, всебічно розвинутих дітей. Вихователі в своїй роботі використовують диференційований і індивідуальний підходи, показують вміння керувати колективом, володіють інноваційними технологіями навчання дошкільників. Педагоги створили сприятливі умови для гармонійного поєднання інтелектуального розвитку дитини з її фізичним, соціальним, емоційно-вольовим, морально-духовним, креативним, естетичним розвитком і в практичній роботі з дітьми використовували різноманітні шляхи розвитку пізнавальних здібностей. На виконання статті 19 Закону України «Про дошкільну освіту», відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 13.09.2017 р. № 684 (зі змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 806 від 19.09.2018р., № 681 від 17.07.2019 р.) «Про затвердження Порядку ведення обліку дітей дошкільного, шкільного віку та учнів», з метою забезпечення організації та проведення обліку дітей дошкільного віку, дотримання конституційних вимог щодо охоплення їх навчанням в закладах дошкільної освіти, створення належних умов для здобуття громадянами дошкільної освіти у ЗДО “Пролісок”, Призначено відповідальною Тімофте І.В. яка працює діловодом, для ведення обліку дітей від народження до шести років, які проживають на території, яка закріплена за ЗДО “Пролісок”. Педагогічним колективом закладу було проведено моніторинг результативності охоплення дошкільної освітою дітей цієї категорії, який показав, що 100% дітей, яким виповнилося 5 років, відвідують заклад, окрім тих які відвідують дитячі установи за кордоном. ІІ. Забезпечення закладу кваліфікованими педагогічними кадрами. Формування сприятливого психологічного мікроклімату у педагогічному колективі є одним із головних завдань закладу. Це пояснюється його впливом як на професійну діяльність педагогів, так і на ефективність освітнього процесу в цілому. Важливим для колективу є рівень його інтегрованості, згуртованості членів колективу, задоволення їхніх потреб та інтересів у трудовій діяльності, фізичному, психічному і моральному розвитку. Психологічний клімат відображає рівень комфортності особистості в спільній діяльності. Комплектування закладу дошкільної освіти “Пролісок” педагогічними кадрами регламентується законодавчими та нормативно-правовими актами. Педагогічними працівниками, медичним та обслуговуючим персоналом заклад дошкільної освіти забезпечено повністю. Колектив закладу складається з 25 працівників. З них: педагогів — 13; помічників вихователя — 5; сестра медична - 1, обслуговуючого персоналу - 6. ЗДО “Пролісок” повністю укомплектований педагогічними кадрами: 1 директор, 1 вихователь-методист, 8 вихователів, 2 асистента вихователя інклюзивних груп, 1 музичний керівник. Повну вищу освіту мають 7 педагогів, середню спеціальну освіту 6 педагогів. Педагогічне звання "вихователь – методист" мають 2 педагога; вищу категорію мають 4 педагога; спеціаліст ІІ категорії – 2 педагога; категорію спеціаліст – 5 педагогів. З метою активізації та розвитку професійної діяльності, цілеспрямованого неперервного підвищення професійного рівня педагогічних працівників, визначення відповідності займаній посаді, рівню кваліфікації, встановлення кваліфікаційних категорій в закладі проводиться атестація педагогічних працівників та медичного персоналу. Заклад дошкільної освіти впроваджує політику академічної доброчесності. Положення про академічну доброчесність у ЗДО “Пролісок” схвалено педагогічною радо (Протокол № 4 від 20.03.2023р.) та затверджено наказом по закладу № 13-од від 20.03.2023р.. Педагогічні працівники дотримуються академічної доброчесності, загальновизнаних норм етики, моралі, поважають гідність осіб, які працюють в ЗДО, підтримують систему демократичних відносин між працівниками, сприяють підвищенню морально-психологічного клімату в колективі, спрямовують свої дії на зміцнення іміджу ЗДО. Протягом 2023– 2024 н. р. підвищили свій професійний рівень:  Вихователь Сарнчук Ф.В. - підтверджено «вища категорія»  Вихователь Прескурє Аріна Харлампівна- присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст ІІ категорії». З метою забезпечення систематичного підвищення професійної компетентності педагогічних працівників, вихователем-методистом велась постійна робота щодо проходження курсової перепідготовки. Усі педагоги проходять КПК щорічно на протязі 5 років. Педагоги постійно підвищували свій професійний рівень, що засвідчує набутий практичний досвід та отримані свідоцтва та сертифікати у період 2023 – 2024 н.р. Директор Роман Надія Миколаївна:  Свідоцтво про підвищення кваліфікації при Київский ЦІППО за напрямом: Розбудова внутрішньої системи забезпечення якості освіти (03.06.2024р); Вихователь – методист Саранчук Фаніка Василівна:  сертифікат МОН України на тему: “Протидія та попередження булінгу (цькуванню) в закладах освіти”, від 26.03.2024. prometeus. Асистент вихователя Тімофте Ірина Валіківна  сертифікат ІСПП ім. Миколи Ярмаченка на тему “Навчання дітей з ООП” №В-1502180322/32003570 від 17.05.2023р.  сертифікат ІСПП ім. Миколи Ярмаченка на тему “Труднощі дошкільного віку дітей (від 3 до 6-7 років” №В-1502180322/32003594 від 17.05.2023р  сертифікат ЕДЮКЕЙШЕНАЛ ЕРА на тему “Створюємо простір дитинства разом” від 13.02.2024р.  сертифікат ЕДЮКЕЙШЕНАЛ ЕРА на тему “Дивись, слухай, спрямовуй: як вихователям підтримувати себе та дітей у надзвичайних ситуаціях” від 13.02.2024р.  Свідоцтво ІППОЧО СЕ №02125697/1647-24 від 15.03.2024р. Асистент вихователя Реколца Інеса Георгіївна  Свідоцтво ІППОЧО СЕ№02125697/1643-24 від 15.03.2024р. Вихователь Бурлачек Валентина Петрівна:  сертифікати Університета Штефан чел Маре Румунія №89/27.11.2023р. на тему “Сучасні компетентності та навички педагогічного персоналу та керівників навчальних закладів з румунською мовою навчання в Чернівецькій області”.  Сертифікат РУХ Освіта №5617295755537858413 від 21.01.2024р. на тему: “Особливості формування мовлення у дітей дошкільного віку з особливостями розвитку”.  Сертифікат Піфагор №6338646644298613348 від 21.01.2024р. на тему: “Передумови формування комунікативної компетенції. Дошкільне розмаїття вихованців.”  Сертифікат Prometeus на тему: “Протидія та попередження булінгу (цькуванню) в закладах освіти” від 11.03.2024р.  Свідоцтво ІППОЧО СЕ№02125697/3143-24 від 15.05.2024р. Вихователь Чорней Марія Харлампівна  Свідоцтво ІППЧО СЕ№02125697/3863-23 від 28.04.2023р. Вихователь Прескурє Аріна Харлампівна  Свідоцтво ІППЧО СЕ№02125697/4659-23 від 28.05.2023р.  Свідоцтво ІППЧО СЕ№02125697/3829-23 від 28.04.2023р.  Свідоцтво ІППЧО СЕ№02125697/7187-23 від 22.11.2023р. Вихователь Білік Марія Василівна:  «ЕЙДЮКЕШІНАЛ ЕРА», який засвідчує підвищення кваліфікації за видом «КУРС» на тему: «створюємо простір дитинства разом» від 25.03.2024р.  Сертифікат Prometeus на тему: “Протидія та попередження булінгу (цькуванню) в закладах освіти” від 27.03.2024р. Вихователь Анкуца Олена Василівна:  Сертифікат Prometeus на тему: “Протидія та попередження булінгу (цькуванню) в закладах освіти” від 04.04.2024р. Вихователь Аксинте Олена Дмитрівна:  Сертифікат Prometeus на тему: “Протидія та попередження булінгу (цькуванню) в закладах освіти” від 10.05.2024р. Вихователь Ястремська Домніка Іллівна  Свідоцтво ІППЧО СЕ№02125697/51-65-23 від 20.09.2023р. Спираючись на вищезазначене, можемо зробити висновок що адміністрацією закладу та методичною службою постійно та систематично вживаються заходи щодо підвищення професійної компетентності педагогів, мотивація до підвищення кваліфікаційного рівня шляхом проходження атестації, курсів, самоосвіти. ІІІ. Створення умов для варіативності дошкільної освіти та заходи щодо впровадження інноваційних технологій в освітній процес. Головною метою роботи ЗДО “Пролісок” є забезпечення реалізації права дітей на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового та духовного розвитку. Забезпеченню цілеспрямованості і послідовності роботи, практичному здійсненню педагогічних заходів допомогло чітке планування та визначення пріоритетних напрямків роботи на 2023 – 2024 навчальному році, а саме: 1.Продовжувати формувати основи національно-патріотичної свідомості дошкільників засобами української художньої літератури. 2.Поглибити роботу щодо ефективної організації освітньої діяльності спрямованої на формування навичок безпечної поведінки дошкільників. 3. Формувати в дітей грамотне українське мовлення за допомогою ситуативного навчання й індивідуально-диференційованих форм взаємодії. При визначенні завдань на поточний рік були враховані їх сучасність, актуальність, результати діагностування педагогів, наслідки роботи в минулому навчальному році, реальні можливості колективу. Новий навчальний рік в умовах дії правового режиму воєнного стану потребує великих змін щодо організації освітнього процесу. І, насамперед, це стосується саме роботи під час повітряної тривоги чи небезпечних ситуацій. Впроваджуючи інноваційні технології в практику роботи з дітьми педагоги проводять тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані, домінантні, сюжетно – динамічні заняття в залежності від освітніх ліній, обраного напрямку, що забезпечує високу продуктивність діяльності дітей. Під час таких занять діти розкуті, емоційні, сприймають і вирішують різноманітні пізнавальні та проблемні завдання, дають відповіді на запитання, самостійно роблять висновки та узагальнення, висловлюють судження. Вихователі мали можливість обмінятися досвідом роботи, відвідуючи колективні перегляди. Наскрізною лінією через освітній процес в закладі проходить формування основ патріотичної свідомості дошкільників з високими моральнодуховними якостями, навичками культури спілкування, знаннями про українську культуру та звичаї, як важливими чинниками національно - патріотичного виховання. З 24 по 27 жовтні 2023 року проведено Тиждень Патріотичного виховання. Метою було виховання патріотичних почуттів є базою для формування світогляду та розвитку загальнолюдських цінностей дитини. І вплітати його в життєдіяльність дітей слід не одноразово, а систематично, послідовно й постійно. Щоб наші вихованці могли гордо сказати, що вони-українці, і пишалися цим. До Дня народження Шевченка було проведено тематичний день в ЗДО “Пролісок” та проведено екскурсію до сільської бібліотеки де було оформлено виставку дитячих малюнків та творів за мотивами творів Тараса Григоровича Шевченко очима дітей. Разом з дітлахами ми ознайомилися хто такий Шевченко, намагалися знайти серед усіх малюнків саме ті про сюжет яких написано в віршах Т.Г. Шевченко. Командна взаємодія з іншими членами команди психолого-педагогічного супроводу - це вагома умова ефективності інклюзивного навчання та професійної діяльності вихователя. Відповідно до Положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП 27 листопада 2023 року; 19 лютого 2024 року; 30 травня 2024 року у ЗДО “Пролісок" відбулися засідання команд супроводу за участі фахівців ІРЦ для визначення динаміки та ефективності реалізації ІПР. Одна з форм методичної роботи з педагогічними кадрами — це педагогічні ради. Педрада визначає основні стратегічні напрями діяльності дитячого садка, розв'язує проблеми, що виникають, керує всім педагогічним процесом у закладі дошкільної освіти. Кожне засідання педагогічної ради у 2023-2024 навчальному році було ефективним, до них педагоги закладу ґрунтовно готувалися. Цикл роботи педради формуються з чотирьох засідань: І педрада установче: консиліум "На порозі навчального року 2023-2024" (31.08.2023р.); ІІ педрада тематичні: “Вивчення стану роботи з національно-патріотичного виховання”, “Профілактика булінгу в дитячому середовищі” (23.11.2023 р.) ІІІ педрада “Про затвердження збірника казок у віршованій формі вихователя Чорней М.Х.”, “Про хід атестації” (04.03.2024 р.). ІV Підсумкова “Про результати вивчення освітнього середовища”, “Про результат моніторингу знань дітей старшого дошкільного віку на кінець навчального року”, 24.05.2024р. В Горбівському ЗДО “Пролісок” відбувся творчий звіт педагогів, які атестуються 2023/2024 н.р. Атестуючи педагоги прозвітували про свою роботу у вигляді презентацій, поділились власним досвідом, продемонстрували свої педагогічні знахідки: дидактичні посібники та ігри, цікаві розробки конспектів занять, матеріали з участі на педагогічних радах та методичних об'єднаннях. З метою вивчення стану життєдіяльності дітей та рівня педагогічної підготовленості педагогічних працівників на протязі навчального року були проведені оперативні перевірки: "Готовність педагогів до роботи. Планування освітньої роботи" (вересень 2023р.); "Виконання педагогами рекомендацій щодо атестації, самоосвіта педагогів" (листопад 2023р.); тематичні перевірки "Стан роботи з національно-патріотичного виховання ЗДО" (жовтень 2023р.); фронтальна перевірка "Проведення моніторингу знань дітей старшого дошкільного віку " (листопад 2023р. - травень 2024), які показали, що навчально — виховний процес з даних напрямів ведеться на належному рівня. Освітній процес, як і вся діяльність педагога - це щоденна творчість. Педагоги постійно підвищують свою професійну компетентність, опановуючи нові педагогічні технології. Працівники закладу постійно приймають участь у теоретичних та практичних семінарах організованих ЦПРПП Острицької сільської ради. Василіу Юлія- вихователь дошкільного підрозділу Годинівської гімназіїПрактичний семінар на тему “Створення освітнього середовища закладу в умовах воєнного стану. Скріпкару Діана- вихователь Луковецького підрозділу Луковецької філії Годинівської гімназії — Онлайн теоретичний семінар на тему “Організація роботи у різновіковій групі за програмою “Дитина””. Для вирішення питання адаптації дітей молодшого віку, на протязі останніх двох тижнів вересня місяця 2023 року вихователь Бурлачек Валентина Петрівна ефективно організували очну взаємодію з батьками. Вихователь провела вечір відпочинку з батьками дітей четвертого року життя в очному- режимі "Родинне сонце коло". На меті було познайомити батьків із дітьми групи, познайомити між собою сім'ї вихованців групи, сприяти створенню дружної групової родини, спонукати батьків змістовно і всебічно займатись вихованням власних дітей, співпрацювати із закладом дошкільної освіти. Педагоги ЗДО застосовують інтернет — технології, мобільні додатки та сервіси “Вайбер, Телеграм” які є засобами комунікації сучасного закладу дошкільної освіти з родинами вихованців. Завдяки соцмережам працівники ЗДО індивідуально спілкуються з батьками, консультують їх, оперативно повідомляють важливу інформацію, залучають до активної участі в житті дитячого садка. Свята та розваги В Горбівському ЗДО “Пролісок” в грудні місяці організовано вихователями та музичним керівником Черчел А.Г. з дітьми дошкільного віку колядку "Різдвяні свята зустрічаємо, добра і щастя всім бажаємо", з метою: дати дошкільникам уявлення про значення різдвяно-новорічних свят, вчити емоційно відгукуватися на музику; дати навички виразного читання колядок, щедрівок, посівалок. 01 березня 2024р. було проведено вихователями та муз керівником, музично свято "Мерцішор". Також 29 травня в Горбівському ЗДО відбулося свято “Прощавай наш дитсадок” на якому діти старшого дошкільного віку продемонстрували всі свої знання перед вчителями початкових класів, які висловили своє захоплення дітьми, їхніми знаннями та успіхами. З 11 по 15 вересня 2023р. та з 13 по 17 травня 2024р. проведено Тижні безпеки дорожнього руху, з 06 по 10 листопада 2023р. та з 15 по 19 квітня проведено Тижні Безпеки Дитини, проведено Місячник охорони праці по Горбівському ЗДО з 08 квітня по 10 травня 2024р. інформацію про проведення виставлено на сторінці фейсбук Садочок Пролісок. IV. Соціальний захист, збереження та зміцнення здоров'я вихованців та педагогічних працівників. Вихователь-методист Саранчук Фаніка Василівна на початку навчального року провела ретельну діагностичну роботу, щодо виявлення дітей з сімей пільгових категорій, було складено соціальний паспорт сімей та створено списки вихованців, які потребують соціальної допомоги. У 2023-2024 навчальному році кількість дітей які, мали соціальний правовий захист становить :  діти з багатодітних сімей - 29  діти з малозабезпечених сімей - 1  діти позбавлені батьківського піклування-1  діти з ООП - 2 Відповідно до Наказу МОН від 26.02.2020 № 293 «Про затвердження плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладах освіти» у ЗДО було розроблено план заходів щодо запобігання та протидії булінгу. Інклюзивна освіта. Робота команди супроводу. Якісна дошкільна освіта є синонімом інклюзивної освіти — освіти, яка передбачає участь в освітньому процесі усіх дітей і створює для цього відповідні можливості. Наш заклад дошкільної освіти базується на демократичних цінностях та повазі до основних прав людини і створює умови для максимальної участі в освітньому процесі усіх дітей, у тому числі й дітей з особливими освітніми потребами. Саме тому метою закладу є включення дітей з ООП в освітній процес, розуміння особливостей розвитку дітей та врахування їхніх особливих потреб та потенційних можливостей розвитку в освітньо - виховній роботі. Впродовж 2023–2024н.р. на інклюзивній освіті виховувалось 2 дітей з особливими освітніми потребами в І Середній групі “Ромашка” та ІІ старшій групі “Співучі косарики”. Відповідно положення про команду психолого-педагогічного супроводу на початок 2023-2024 року було створено команду супроводу з залученням відповідних фахівців, а саме: директор, вихователь-методист, практичний психолог, вчитель-логопед, реабілітолог, асистенти вихователів, педагоги інклюзивних груп. Створена команда психолог-педагогічного супроводу відіграє провідну роль у повноцінному й усебічному включенні, оскільки саме вона виступає монолітним механізмом із синхронним використанням методичного інструментарію інноваційної технології інклюзивної освіти. Системність роботи фахівців команди супроводу забезпечували обов'язкову корекційну складову освітньо-виховного процесу шляхом виділення необхідних корекційних годин за освітніми потребами кожної дітей. Під час роботи КС було визначено напрямки психолого-педагогічних та корекційно–розвиткових послуг. Розроблення індивідуальної програми розвитку; моніторинг виконання індивідуальної програми розвитку для кожної дитини з (ООП) з метою коригування та визначення динаміки розвитку. У закладі дошкільної освіти забезпечується проведення корекційнорозвиткових занять здобувачам дошкільної освіти з особливими освітніми потребами, що визначені індивідуальною програмою розвитку. Практичним психологом, реабілітологом та вчителем-логопедом було розроблено плани корекційно - розвиткових занять для дітей з особливими освітніми потребами згідно нозологій дитини та відповідно висновку ІРЦ. Для покращення взаємодії учасників інклюзивного навчання, змінами МОН передбачено ведення електронної документації (а саме ІПР) в автоматизованій системі https://ircenter.gov.ua/. Підсумок. Таким чином роботу щодо реалізації завдань з інклюзивної освіти можна вважати такою як на достатньому рівні. Членами КС вирішено й надалі забезпечувати психолого-педагогічний супровід дітей з ООП в умовах воєнного стану та надавати відповідні рекомендації батькам щодо підтримки дітей з ООП. V. Забезпечення організації харчування та медичного обслуговування дітей і педагогічних працівників. Повноцінне та якісне харчування є невід'ємною складовою зміцнення здоров'я дітей. Питання організації харчування дітей у закладі було і залишається одним із актуальних. Раціональний режим харчування, збалансованість раціону є основними умовами для підвищення захисту дитячого організму до захворювань, нормального росту та розвитку дітей, які тут виховуються. Організація харчування дітей в Горбівському ЗДО “Пролісок” здійснюється відповідно до п. 35 ст.35 Закону України «Про дошкільну освіту», Положенням про заклад дошкільної освіти, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України в редакції від 27.01.2021 № 86, постановами Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 №305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку», Санітарним регламентом для дошкільних навчальних закладів, затвердженим наказом Міністерства охорони здоров'я України від 24.03.2016 № 234, на виконання», відповідно до п. 2.5 Наказу Міністерства освіти та науки України «Про порядок встановлення плати для батьків за перебування дітей в державних і комунальних дошкільних закладах» від 21.11.2002 р. № 667 ( зі змінами). На виконання рішення рішення сесії Острицької сільської ради №365-25/23 від 21.12.2023року. з 01 січня 2024 р. вартість харчування однієї дитини в день у ЗДО “Пролісок” становила 88,00 грн. Батьки або особи, які їх замінюють, вносять плату за харчування дітей у розмірі, що становить 50 % від вартості сировини та продуктів харчування на день, а саме в розмірі 44,00 грн. на день. За рахунок коштів бюджету Острицької сільської ради організовано безоплатне харчування дітей для:  дітей, позбавлених батьківського піклування;  дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються у інклюзивних групах;  дітей із сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України «Про державну допомогу малозабезпеченим сім'ям»;  Дітей з сімей які опинились в складних ситуаціях. Основними принципами організації харчування в закладі є:  - забезпечення санітарно-гігієнічних норм;  -дотримання всіх санітарних вимог до транспортування продуктів харчування;  - роздача готової їжі;  - забезпечення миючими засобами для обробки посуду;  - наявність відповідної кількості посуду, спецодягу;  - формування у дітей культурно-гігієнічних навичок;  - дотримання режиму харчування;  -наявність чотиритижневого меню-розкладів, яке вміщує розклад для дітей віком до 4 років та дітей віком від 4 до 7 років відповідно до затверджених норм харчування;  - дотримання принципів та вимог системи НАССР В закладі створені всі належні умови для харчування дітей різних вікових груп, відповідно до вимог системи НАССР. Харчоблок має необхідне приміщення, забезпечений проточною гарячою та холодною водою, оснащений необхідним технологічним обладнанням, яке знаходиться в робочому стані.  - електроплита (1 шт.),  - електром'ясорубкою ( 1 шт.),  - шафою жарочною (1 шт.),  - водонагрівачем (1шт.),  - холодильниками ( 2 шт.),  - морозильною камерою ( 1 шт.) Крім того, в ньому встановлено 4 промаркованих металевих столів, дві металеві ванни для миття та обробки сирої продукції, умивальник для миття рук. Харчоблок забезпечено достатньою кількістю кухонного посуду, розділочного та дрібного інвентарю, який промарковано та використовується за призначенням. Посуд виготовлений з нержавіючої сталі та з алюмінію, у відповідності до санітарних норм, та зберігається на стелажах. Все холодильне обладнання промарковане, використовується за призначенням, оснащено термометрами для контролю температурного режиму при зберіганні продуктів харчування. Комора оснащена: електронними вагами, для зважування продуктів при видачі на харчоблок; стелажами, на яких зберігаються в ємностях крупи, олія, печиво, чай, консерви, тощо; трапиками, на яких розміщено мішки з борошном та цукром. В коморі дотримується товарне сусідство продуктів харчування. Всі інженерні системи харчоблоку - каналізаційна, вентиляційна, електрична та система водопостачання в робочому стані. Створені умови на групах: групи мають сучасні кухонні меблі, оснащенні водонагрівачами проточної води, в чотирьох групах кухня підключена до бойлерів, поновлений посуд. Є необхідна кількість миючих, дезінфікуючих засобів. Одним із повноважень закладу дошкільної освіти є створення безпечних умов для перебування дітей в закладі, що передбачає: належний рівень охорони (закриті паркани-огорожі, пожежної сигналізації, належного освітлення території); дотримання санітарно- гігієнічних норм і правил, карантинних вимог. І перш за все – це якісне, безпечне харчування. Здоров'я дітей не в останню чергу залежить від їх харчування, тому забезпечуємо належне харчування відповідно до законодавства. Харчування дітей є найважливішою дієвою ланкою роботи закладу та підлягає системному щоденному контролю та спостереженню. За організацію харчування дітей в ЗДО відповідає директор Роман Н.М. та сестра медична Григоре О.В. А важливим інструментом для контролю безпеки харчування в закладах освіти стала система НАССР система управління безпечністю харчових продуктів в Горбівському ЗДО розпочав розроблення та запровадження системи НАССР з листопада 2020 р. Дитячий садок – це не тільки заклад дошкільної освіти, це суб'єкт господарювання, зареєстрований Державному реєстрі потужностей операторів ринку, щоб мати можливість простежувати інших операторів ринку, які постачають нам харчові продукти. Головним завданням робочої групи НАСРР, до складу якої входять фахівці закладу є проведення аналізу та виявлення небезпечних факторів, проведення контролю над усіма етапами приготування страв, починаючи від прийому продуктів на склад і до моменту подачі готової страви. Група НАССР виявила небезпечні фактори, встановила заходи контролю, які складаються з програм-передумов, розробила критерії повного опису харчового продукту, блок-схеми, в яких відображено процес контролю за функціонуванням харчоблоку, описано етапи технологічного процесу. І головне, визначили критичні точки контролю (КТК), розглянувши кожен етап, через який проходить група продуктів. НАССР – це організація процесів так, щоб обладнання працювало правильно, а приміщення не становило загрози безпечності харчових продуктів. Не достатньо тільки розробити документацію, потрібно було створити умови, придбати необхідне обладнання, прилади, кухонний інвентар, меблі – шафи для роздільного зберігання спецодягу, налагодити процеси таким чином, щоб їх описати і надати докази того, що ці процеси дозволяють готувати безпечну продукцію. В закладі впроваджено чотирьох тижневе сезонне меню (зима, осінь, літо, весна). В ньому зроблено акцент на корисну та смачну їжу, враховані наші національні вподобання, обмежене споживання продукції з високим вмістом солі й цукру, натомість додано більше злакових, овочів, молочних та м'ясних продуктів. Їжа видається дітям у суворо визначений час згідно з графіком та режимом дня. Графіки видачі їжі знаходяться у куточках кожної вікової групи. Впродовж року, щодня сестрою медичною з дієтичного харчування проводився постійний контроль за фактичними відходами продуктів та правилами їх зберігання. Постійно дотримується питний режим, діти забезпечені кип'яченою водою в достатній кількості, яка зберігається в групах у спеціальному посуді; діти вживають воду за потребою. Слід зазначити, що впродовж 2023-2024 н. р. у закладі не було зафіксовано жодного випадку харчових отруєнь, що свідчить про належний стан організації харчування, так як контроль за організацією харчування проводиться на постійній основі. Керівник, завгосп та вихователі постійно тримають на контролі оплату за харчування. Борги по батьківській оплаті за харчування - відсутні. МЕДИЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ Медичне обслуговування дітей в закладі дошкільної освіти здійснюється у відповідності до Закону України «Про дошкільну освіту», Порядку медичного обслуговування дітей у дошкільному навчальному закладі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.06.2002 р. № 826, наказу МОЗ України та МОН України «Про вдосконалення організації медичного обслуговування дітей у дошкільному навчальному закладі» від 30.08.2005р. № 432/496. Пріоритетними напрямками щодо медичного обслуговування дітей у закладі дошкільної освіти “Пролісок” визначено такі:  збереження і зміцнення здоров'я дітей;  забезпечення ефективного фізичного розвитку дітей;  формування у дітей свідомого ставлення до власного здоров'я і здоров'я оточуючих як до найвищої індивідуальної і суспільної цінності. Медичні послуги для вихованців закладу здійснюється сестрою медичною Григоре О.В. У своїй роботі сестра медична:  керується чинним законодавством, нормативно-правовими актами органів охорони здоров'я, освіти та науки;  здійснює постійний контроль за станом здоров'я дітей, проведенням обов'язкових медичних оглядів дошкільників та працівників, профілактичних щеплень у порядку і в терміни, встановлені МОЗ України;  надає невідкладну медичну допомогу вихованцям у разі гострого захворювання або травми;  здійснює контроль за організацією та якістю харчування, дотриманням раціонального режиму освітньої діяльності, санітарно-гігієнічних вимог та протиепідемічного режиму;  проводить санітарно-просвітницьку роботу серед дітей, батьків або осіб, які їх замінюють, та працівників дошкільного навчального закладу;  веде звітно-облікову медичну документацію в порядку, встановленому МОЗ України. Для роботи сестри медичної старшої, організації медичного обслуговування дошкільників у дитячому садку створені всі необхідні умови. В закладі є медичний кабінет. Медичний кабінет оснащено відповідно до «Положення про медичний кабінет дошкільного навчального закладу». Вся обов'язкова медична документація велась своєчасно, за встановленою формою. Наявність медикаментів відповідає переліку надання першої медичної допомоги. В 2023-2024н. р. було придбано в достатній кількості медикаментів та дезінфікуючих засобів за рахунок батьківських та бюджетних коштів. Медичний кабінет має у наявності пакет для надання невідкладної допомоги, жарознижуючі препарати, пакет препаратів та засобів для надання допомоги при травмах. Для безпечного перебування вихованців всі працівники закладу двічі на рік проходять обов'язковий медичний огляд згідно Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров'я України від 21.05.2007р. № 246 та наказу Міністерства охорони здоров'я України, Міністерства освіти і науки України від 30.08.2005 №432/496 «Про удосконалення організації медичного обслуговування дітей у дошкільному навчальному закладі». Для зниження захворюваності дітей, колективом ведеться клопітка робота: організація роз'яснювальної роботи з дітьми та батьками профілактики захворювань; контроль за систематичним щепленням дітей; дотримання вимог санітарії; здійснення загартування вихованців. Профілактичні заходи здійснює сестра медична: веде спостереження і облік фізіологічного розвитку дітей всіх вікових груп, раз на квартал проводить антропометричні вимірювання дітей, огляд дітей на педикульоз та коросту, веде контроль за проведенням профілактичних щеплень. Проводяться загартовуючі процедури: ранкова гімнастика та прогулянки на свіжому повітрі, гігієнічна гімнастика після сну у поєднання з коригуючими вправами. Відповідно до вимог та рекомендацій МОЗУ, за кошти місцевого бюджету ведеться закупівля необхідного для роботи закладу: дезінфікуючі засоби для рук та дезінфікуючі засоби для миття поверхонь. VІ. Дотримання вимог охорони дитинства, техніки безпеки, санітарногігієнічних та протипожежних норм Головним завданням роботи з охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки є збереження життя і здоров'я вихованців, створення і забезпечення здорових і безпечних умов праці. Діяльність колективу закладу спрямована на виховання в учасників освітньо – виховного процесу якостей свідомого і обов'язкового виконання правил і норм безпечної поведінки в повсякденній діяльності і в умовах надзвичайної ситуації; формування навиків безпечної поведінки у різних нестандартних ситуаціях, формування знань про правила самозбереження, дорожнього руху, з протипожежної безпеки. Повторні та позапланові інструктажі з охорони праці, з охорони життя і здоров'я дітей в закладі, пожежної безпеки, надання першої медичної допомоги – все це в купі дає вагомий результат щодо організації безпеки життєдіяльності всіх здобувачів освіти та працівників закладу. З метою профілактики дитячого травматизму проведено такі організаційно-технічні заходи: - підготовка та прийом ЗДО до нового навчального року; - перевірка стану спортивного залу, групових приміщень з метою виявлення та усунення чинників, небезпечних для життя та здоров'я дітей; - випробування спортивного обладнання та інвентарю. Заклад має своє просте укриття для 28 осіб яке знаходиться на території закладу, також для решта учасників освітнього процесу використовується укриття яке розташоване на території ОЗ Горбівський ліцей. Зміцнення та модернізація матеріально-технічної бази установи. Одним з завдань Стратегії розвитку ЗДО “Пролісок” по формуванню позитивного іміджу закладу дошкільної освіти є модернізація матеріальнотехнічної бази, відповідно сучасних вимог до організації життєвого простору для дітей. Адміністрацією та педагогічним колективом створюються комфортні, безпечні, доступні та нешкідливі умови для всебічного повноцінного розвитку, виховання та навчання дітей та праці, комфортного перебування вихованців в закладі дошкільної освіти. Територія закладу 0.5га озеленена та постійно оновлюється, висаджуються нові дерева. Кожна група має окремий ігровий майданчик, є два тіньові навіси, Щороку здійснюється частковий ремонт і фарбування малих архітектурних форм. У закладі дошкільної освіти забезпечується комфортний повітряно - тепловий режим. Температура повітря в приміщеннях становить 18 — 22 °С., яка контролюється за допомогою кімнатних термометрів. Чистота повітря у закладі забезпечується регулярністю вологого прибирання, використанням всіх видів провітрювання (наскрізне, кутове, однобічне). Заклад має автономну систему опалення — газову котельню, яка спроможна забезпечити оптимальні показники мікроклімату. В закладі належне освітлення. Усі групові кімнати закладу мають природне освітлення. Світло на робочі місця падає ліворуч. Розташування меблів і обладнання, декоративних рослин сприяє максимальному використанню денного світла і рівномірному освітленню приміщень. З вересня по травень у приміщеннях рівень освітлення підвищується за допомогою штучного освітлення. Територія закладу освітлена. В ЗДО централізовані мережі водопостачання та водовідведення. Холодною проточною водою забезпечені всі групові осередки, пральня, харчоблок, туалетні кімнати. Всі 6 груп, харчоблок, пральня забезпечені гарячою водою від бойлерів (3 шт.) Санітарне очищення території закладу здійснюється згідно з вимогами Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць. Приміщення закладу утримуються в порядку й чистоті відповідно до вимог Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів. Заклад дошкільної освіти “Пролісок” забезпечений приміщеннями з необхідним обладнанням для забезпечення освітнього процесу та життєдіяльності вихованців, створені належні умови для всебічного повноцінного розвитку, комфортного перебування дітей, проведення щоденної освітньо – виховної роботи з дітьми відповідно до чинних програм, розкладу занять, режиму роботи закладу, для організованої та самостійної діяльності дітей, для організації харчування, денного відпочинку дошкільнят, для співпраці з батьками вихованців. Заклад дошкільної освіти забезпечений м'яким інвентарем, постільною білизною, твердим інвентарем, який відповідає зросту дітей, посудом, інвентарем, який використовується за призначенням. Заміна постелі та рушників проводиться раз в 5 днів та по мірі забруднення. Пральню облаштовано професійним обладнанням: одна пральна машина, кошики для брудної білизни, праска, дошка для прасування. Адміністрацією та вихователями закладу ведеться постійна та планомірна робота по налагодженню співпраці з кожною сім'єю. Саме така співпраця орієнтована на пошук таких форм і методів роботи, які дозволяють урахувати актуальні потреби батьків, сприяють формуванню активної батьківської позиції, участі батьків у управлінні закладом. Заклад підтримує бажання батьків поповнювати знання, необхідні для виховання та оздоровлення дітей. Педагогічний колектив організовує для цього різні активні форми співпраці:  батьківські збори;  індивідуальні консультації ;  організація різних видів виставок: малюнки, поробки;  залучення батьків до активної участі у проведенні різноманітних дитячих свят та розваг;  залучення батьків до спільних трудових відносин, що сприяють покращенню території закладу; Завдяки благодійній допомозі батьківського колективу постійно покращується матеріальна база закладу. Інформація щодо використаних батьківських коштів коштів за період з вересня 2023 р. по травень 2024 р. Молодша група “Веселка”- зібрано- 10325гр. 1.гігієнічні засоби-500гр. 2.канцелярські товари-1840гр. 3.спортивний інвентар-300гр. 4.іграшки-400гр. 5.дидактичний матеріал -1400гр. 6.вінілові килимки-1620гр. 7. банери-2400гр. 8. декор-465гр. 9.фонд садочка-1300рг. 10. остаток -990гр. І середня група “Метелики”- 6570гр. 1.канцтовари-1058гр. 2.господарські товари-2991гр. 3.тен для бойлера-185гр. 4.фонд садочка-1310гр. 5.остаток -1026гр. ІІ середня група “Ромашка”-11400гр. 1.канцтовари-950гр. 2.господарські товари-1200гр. 3.телевізор + інтернет-6650гр. 4.іграшки-1200гр. 5. Фонд садочка-1400гр. 6. остаток-0гр. І старша група “Пролісок”-7040гр. 1.іграшки -2200гр. 2.канцтовари-2200гр. 3.господарські товари-1240гр. 4.Фонд садочка-1400гр. 5. остаток-0гр. ІІ старша група “Співучі косарики”-4795гр. 1. робочі зошити-475гр. 2.канцтовари-2000гр. 3.хозтовари-920гр. 5.декораці до свята -950гр. 6.Фонд садочка- 1400гр. 7. остаток-0 ІІІ старша група “Джмелики”-7740гр. 1. канцтовари 4427гр. 2. пазли-740гр. 3.доміно, лото, мозайка-680гр. 4.Іграшки-485гр. 5.світильник-200гр. 6.інсталяція горки-400гр. хозтовари-318гр. Для потреб садочка-6810гр. 1. повірка сигналізатора-600гр. 2.доместос-99гр. 3.отрута для мишів-99гр. 4.файли-200гр. 5.папір-159рг. 6.папір-199гр. 7.термометр-245гр. 8.аптечка-115гр. 9.добрива для квітів-100гр. 10. масло для генератора-270гр. 11. вапно-80гр. 12.кришка на унітаз-400гр. 13.папір (2шт.)-400гр. 14.хозтовар-1300гр. 15.муфта переходник-182гр. 16.бензин-300гр. 17. перемикач 2шт.-80гр. 18.діск на циркулярку-290гр. 19. муфта переходник-460гр. 20. ремонт холодильника-500гр. Остаток 732гр. До вищезазначених товарів наявні чеки. ПІДСУМКИ Підводячи підсумки минулого навчального року можна стверджувати, що робота з дітьми велась систематично, цілеспрямовано, комплексно, з урахуванням вікових можливостей дітей та відповідно вимог Базової програми. У 2024– 2025 н. р. освітній процес буде спрямована на: - соціалізацію дошкільників; - удосконалення роботи педагогічного колективу з оптимізації шляхів взаємодії з родинами вихованців та громадськістю, - підвищення позитивного іміджу закладу, використовуючи нові форми залучення батьків до співпраці; - виховання у дошкільнят патріотичної самосвідомості, поваги до батьків, свого родоводу, гуманності, шанобливого ставлення до культури, традицій та звичаїв України. Це допоможе педагогам забезпечувати умови для росту життєвої компетенції дитини у відповідності з вимогами Державних Програми виховання і навчання дітей. Проте існує ряд проблем, що потребують вирішення: - капітальний ремонт підлоги в групах “Ромашка” та “Метелики”. -оновлення меблів ліжок та шаф. - заміна освітлення в підсобних приміщеннях. - заміна зміщувачів до рукомийників туалетних кімнат груп. - косметичний ремонт групових приміщень. - ремонт опалювальної системи. Від імені всього нашого колективу хочу подякувати батькам, органам місцевого врядування в особі старости Паламарю С.К. та голови Острицької сільської ради Цуркан В.Г. , які небайдужі до життя нашого дитячого садка та завжди приймають активну участь у різноманітних заходах, щодо його покращення, а також хочу завірити, що й надалі в закладі буде проводитись робота щодо забезпечення належних умов життя і виховання дошкільників, для підтримання належного іміджу та збільшення потенційних можливостей.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора